Ha valakinek már beindult a vállalkozása és jól menő cége van, akkor is nagyon fontos, hogy megfelelő hangsúlyt helyezzen az üzleti kapcsolatépítésre is, ne csak a potenciális ügyfelek vagy vásárlók felé történő kommunikációra. A hasznos tanácsokon és jól működő megoldások ellesésén kívül támogatást és üzleti lehetőségeket is biztosít egy „vetélytárssal” kapcsolat. De ha nem ugyan abban az iparágban utazunk, akkor is nagyon sokat tudunk profitálni egy ilyen kötelékből.

Gondoljunk csak bele, hogy ha hirdetni szeretnénk magunkat, nyilván valami olyan tulajdonágunkat emeljük ki szívesen, amiben egyediek vagyunk. Nálunk a legolcsóbban elérhető az adott termék vagy szolgáltatás? Esetleg mi kaptuk a legtöbb pozitív értékelést? Nekünk van a legtöbb ügyfelünk? Mi vagyunk a legrégebben jelen a piacon? Vagy valamiben korszakalkotók vagyunk? Csak online is bonyolítható nálunk minden? Elég, ha ezek közül egynek megfelelünk és már meg is van a hirdetésünk és arculatunk fő eleme. Inspirálódhatunk másoktól, de vigyázzunk, nehogy egy az egyben lemásoljunk valakit. Esetleg egy ismert termékre vagy cégre utalhatunk, nem is olyan régen látott napvilágot egy ilyen reklám; hatalmas népszerűségnek örvendett és siker koronázta. Csak rajtunk és kreativitásunkon múlik, hogyan hirdetünk, mit mutatunk magunkból.

Egy példával szeretném illusztrálni a fent leírtakat. Tegyük fel, hogy biztosításokkal foglalkozunk. Szűkítsük a kört és legyen csak lakásbiztosítás. A többi lakásbiztosítást kínáló biztosítót elemezve felfedezzük, hogy nekünk vannak a legkedvezőbb áraink, vagyis nálunk van a legolcsóbb lakásbiztosítás. Mi kínáljuk a legjutányosabb árat. Ha belegondolunk, ez egy olyan lényeges tulajdonsága a cégnek vagy biztosítónak, amit érdemes kihangsúlyozni. Építsük tehát erre az arculatunkat, a reklámokat. Ez biztosan meg fog különböztetni versenytársainktól; ők más területet fognak kihangsúlyozni valószínűleg. Viszont fontoljuk meg a versenytárs lejáratására irányuló kampányt, rendkívül visszatetsző és hatalmas károkat tud okozni a cég megítélésében. Nem mellesleg jogi útra is terelődhet az ügy, ha átléptünk bizonyos határokat.

A hirdetésre és reklámra visszatérve hoznék is egy konkrét példát. Ha már lakásbiztosítások, akkor a Pannon-Safe Kft. lakásbiztosításait említeném. A praktikusan és átlátható módon felépített weboldalon fel is ugrik azonnal oldalt a chatelés lehetősége; a cég halad a korral, lehetőséget biztosít a modern kommunikációra is. A menüből közvetlenül elérhető számtalan hasznos funkció, így a termékek vagy az online díjfizetés menüpont is. Az ajánlásokon és eredményességi mutatókon kívül találunk még blogot is az oldalon, itt utána olvashatunk releváns és érdekes témáknak. De ez természetesen csak egyetlen cég, végtelen példát tudnék hozni.