Szolgáltatóként sokan tekintik versenytársaikat, riválisaikat ellenfelüknek, bár ez szoros összefüggésben áll azzal, hogy a mi cégünk és mások cége mivel foglalkozik, mekkora esély van arra, hogy ügyfeleket veszíthetünk mások javára, mennyivel csinálja más jobban a dolgot, mint mi.

Régóta az üzleti életben mozgok, a főiskolát üzleti szakon végeztem el, az idő előrehaladtával és a rutin megszilárdulásával pedig nagyon jó érzékekkel csinálom azt, amit. Cégvezetőként tudom, hogy a potenciális és jelenlegi ügyfélkörön kívül roppant fontos és lényeges a riválisokkal való kapcsolat, pontosabban az üzleti kapcsolattartás. Fontos, hogy bele tudjunk helyezkedni ellenfeleink szempontjába, analizálni, értékelni tudjuk munkáikat, de nem utolsó sorban az is fontos, hogy igyekezzünk fenntartani a megfelelő kontaktust is.

Mindezek legalább olyan elkerülhetetlen kérdések és lényegi pontok, mint a flottakezelés, melyről itt, ezen az oldalon tájékozódtam én is. Ez a szolgáltatás vitathatatlanul az egyik legmegfelelőbb a piacon, ráadásul elsődleges szempont számukra az ügyfeleik maximális informálása, hovatovább a bizalmuk teljes körű elnyerése.

Egy ismerősömön ajánlásán keresztül ismerhettem meg őket és a szolgáltatásukat, és a mai napig emlékszem, hogy már az első pillanattól fogva tudtam, hogy őket fogom választani. Kezdjük ott, hogy már a weboldaluk teljesen meggyőzött a hozzáértésükkel kapcsolatban: könnyen és gördülékenyen kezelhető, felhasználóbarát oldallal rendelkeznek, melyen egymástól jól elszeparálva, átláthatóan helyezkednek el a különböző témákkal, kérdésekkel foglalkozó kategóriák.

Hány olyan szolgáltatói weboldalt ismerünk, ahol rögtön a cég ügyvezetőjével találhatjuk szembe magunkat? Hát, nem sokat. Ezen a flottakezeléssel kapcsolatos oldalon azonban rögtön egy információs videót tekinthetünk meg egy hozzáértő szakembertől. Ez ugye azért is bravúros ötlet, mert manapság már az audiovizuális technika, valamint a képek és hangok kombinációja a domináns, mindenki azt fogadja be könnyen, amit egyszerre hallhat és láthat. A nagyszerű videóban egyébként a cég munkatársai összegyűjtötték azt az 5 költségcsökkentő tényezőt, amelyet a cégautó választás előtt jó ha megismer a potenciális ügyfél, ezzel elkerülve a nem várt kiadásokat, a többletmunkát és a szükségtelen idegeskedést, összezavarodottságot. Teszik mindezt azért, mert tisztában vannak azzal a ténnyel, hogy kis- vagy közepes vállalkozásoknak lényegesen fontos és elkerülhetetlen kérdés az, hogy mire mennyi pénzt költenek. Emiatt döntöttek amellett, hogy vázolják a cégvezetők vagy egyéb céges munkatársak számára, hogy milyen többször alkalmazott és kipróbált megoldások vannak arra nézve, hogy a cégautókra és a flottakezelésre a lehető legkevesebb anyagi ráfordítást kelljen alkalmazni. Természetesen igyekeznek mindezt úgy tenni, hogy mindenki rátaláljon a saját igényei szerinti legmegfelelőbb lehetőségre. Mindemellett egy ingyenes, ötrészes levélsorozatban adnak tájékoztatást arról, hogy ki hogyan választhat megbújó költségek és váratlan problémák nélkül céges autót, milyen finanszírozási mód a legajánlatosabb, hogyan lehet napra pontosan kiszámítani, hogy meddig érdemes használni egy autót, illetve, hogy benzines, dízel motoros vagy hibrid gépjármű melletti döntés a tanácsos-e. Egy 3-30 cégautóval rendelkező cég nem biztos, hogy a multikhoz hasonlóan alkalmaz külön arra egy embert, aki kiszűri a rejtett a költségeket a döntéseik során, egy kis- vagy középvállalkozásnak is ajánlatos a flottakezelési kérdések módszereit hatékonyan megválasztani. Ebben segítenek ők: tanácsot adnak a lehető legjobb módszer alkalmazásához.

De nem csak ebből áll az egész: precízen, hibátlanul és laikusok számára is érthetően, tematikára bontva magyarázzák el, a hitel, a lízing és a tartós bérlet fogalmait, hogy senki se maradjon kétséges között, hiszen tudják, hogy ezek ismerete eredményezi azt, hogy az ügyfél tudja, hogy melyik milyen befolyással lesz a saját bankszámlájára. A rövid, de annál nagyobb segítséggel rendelkező összefoglaló első pontja a hitel és a lízing közötti különbség bemutatása. Érthetően és világosan megfogalmazzák, hogy mind a kettő a legelterjedtebb és legismertebb finanszírozási forma. A hitel nem más, mint egy egyszerű pénzügyi produktum, melyet ahhoz megfelelően adnak (rosszabb esetben nem adnak), hogy kinek milyen a fennálló finanszírozási képessége. A hitelre megvásárolt járművet illető tulajdonjog egészen a hitelszerződés megírásától egyrészt pénzügyileg, másrészt jogilag is a hitelt kérvényezőt illeti meg. A lízinggel kapcsolatban ezzel szemben kettő tényezőt különböztethetünk meg, ugyanis ennél a fedezetnek megjelenik maga az autó is az ügyfél szervezetének finanszírozhatósági képességén felül is. De eltérés van a tulajdonjoggal összekapcsolódó kérdésben is, ugyanis amikor egy ügyfél lízingbe vesz egy autót, csupán csak számviteli tulajdonról beszélhetünk, melyet a cég könyvelésében aktivál. Jogi viszonylatban azonban a tulajdonjogról csak a legutolsó részlet rendezése után beszélhetünk.

Mindemellett nem szabad elfeledkezni a költségelszámolás lehetőségéről sem, hiszen költségként pusztán csak a törlesztő részlet kamattartalmát lehet elszámolni.

A weboldalon további információkkal látnak el minket a tartós bérlettel kapcsolatban is, amely bár finanszírozási forma, azonban a hitellel ellentétben nem pénzügyi termék, jogilag pedig csak egyszerű szolgáltatásként tartjuk számon. Ennek egyik nagy előnye nem más, mint hogy a bérleti díj teljes mértékben leírható költségként, viszont meg kell említeni egy sajnálatos hátrányt is a hitellel, valamint a lízinggel szemben. A tartós bérlet ugyanis drágábban jön ki az ügyfélnek, méghozzá – ahogyan azt a szolgáltatás weboldalán feltüntetik – mintegy kettő százalékkal.

Ami még fantasztikusabb a pontosan összeszedett tájékoztatásnál az, hogy nem csak szövegalapú információkat kaphatunk a hitel, a lízing és a bérlet viszonylatában, hanem mindezt táblázatok formájában is megtekinthetjük, melyeken még jobban átjön a mondanivaló lényege. A táblázatok alatt, pedig még azt is megtudhatjuk, hogy miben más a tartós bérlet finanszírozási formája, ott ugyanis a kifizetés nem egyenlő részletekre van lebontva. Ennek magyarázata az, hogy a futamidő legvégén beállításra kerül egy majdani piaci értéket mutató maradványérték. A futamidő lejárta után a flottakezelő az autót ezen a piaci áron fogja értékesítésre bocsájtani. Tehát mindez nem jelent mást, mint hogy valaki más fogja kifizetni az ügyfél helyett a gépjármű értékének nem kevesebb, mint a harmadát!

Ez még mindig nem minden: a weboldalt olvasgatva az ÁFA-val kapcsolatos kérdésünkre is azonnali és pontos választ kaphatunk, mégpedig azt, hogy az általános forgalmi adó teljes mértékben nem érinti az ügyfelek által használt céges autókat. Ez egész egyszerűen úgy történik, hogy az ügyfél kiválasztja a számára megfelelő és optimális cégautót, a szolgáltatás megveszi és visszaigényli a gépjármű árának ÁFA-ját, így az ügyfél egy olyan bérleti díjat kap, amely egy nettó autóértékre van számítva. Mindemellett arra vonatkozóan is kapunk információt, hogy amennyiben az ügyfél vállalata engedélyezi a magánhasználatot alkalmazottai, dolgozói számára, akkor a megírt bérleti díj általános forgalmi adója csupán csak az üzleti és magán célú használat arányában igényelhető vissza… Ezt azért jó tudni!

Azt kell, hogy mondjam, soha nem hoztam az életben még olyan jó döntést, mint amikor ezt a flottakezeléssel foglalkozó szolgáltatást választottam. Teljes mértékben meg vagyok velük elégedve, a munkájuk kifogásolhatatlan, a weboldaluk elolvasása pedig szerintem ajánlatos mindenkinek, mert rengeteg lényeges kérdésre választ kaphatunk professzionális módon!