Elég gyakori, hogy egy szolgáltató a versenytársait ellenfélnek, sőt, egyes esetekben akár ellenségnek is tekinti. Persze ez attól is függ, hogy miben utazunk. Mekkora a kínált termék felvevőpiaca, mikre kell odafigyelni, mennyire jellemző, hogy a másik cég elszipkázza a mi ügyfeleiket. Ha például mi mondjuk raklapos polcokat árulunk, fenyeget-e minket az a cég, aki szintén ilyesmit árul, de egész más anyagból és más méretben.
Maradjunk a példánál, hogy jobban bele tudjunk helyezkedni egy bizonyos gyártó bőrébe. Tehát ha például raklapos polc gyártók vagyunk. Ilyenformán versenytársunk mindenki, aki gyárt raklapos polcot, állványt, tároló szekrényt. Bármit, ami nagy teherbírású, raktárakban használatos. Érdemes-e nekünk felvennünk a kapcsolatot mondjuk a hasonló cégekkel? Azokkal, akik ugyanazt gyártják, amit mi, semmiképpen nem érdemes kapcsolatot kialakítani, de nagyon fontos, hogy mindig figyeljük az ő működésüket. Az újdonságaikat, akcióikat, mikor milyen fogással állnak elő. Jó, ha nem csak azt nézzük, amiket a lehetséges ügyfeleik felé kommunikálnak, hanem igyekezzünk azok mögé látni, vajon milyen indíttatásból adnak ekkora kedvezményt például.
Akikkel viszont nagyon hasznos, hogy kapcsolatban legyünk, azok azok a gyártók, akik nem ugyanazt állítják elő, mint mi, hanem olyasmit, amire a mi ügyfélkörünknek szintén szüksége van. Mi mondjuk a példánál maradva raklapos polcokat gyártunk, ezért felvesszük a kapcsolatot a raklap gyártókkal, a tároló doboz gyártókkal, a targoncásokkal és a raktárhelység kiadókkal. Igyekszünk valami közös, kölcsönösen jó együttműködést megteremteni. Kölcsönösen kihelyezzünk egymás reklámját az üzletünkben, ajánljuk egymást az érdeklődő ügyfeleknek, stb.