Egy céget felépíteni nagyon sok idő és energia, a pénzről nem is beszélve. Hiszen valahonnan el kell indulni, és az általában elég nehéz, legalább is ahogyan cégvezetők erről nyilatkoznak, egy cégindítás bizony sok strapával jár. Ha valaki ügyesen csinálja, akkor nyereséges tud lenni és még jó sok évig sikeresen mehet a cég. Ehhez azonban nagyon képben kell lenni azzal, amivel foglalkozol. Tudnod kell, hogy pontosan mit akarsz, instabil lábakra nem lehet egy egész céget alapozni.
Aki pedig nem ad bele mindent és idő előtt feladja, annak sajnos ez nem fog összejönni. Emlékszem rá, amikor én alapítottam a cégemet. Rengeteg időbe és energiába került, hogy legalább csak az elindulás megtörténjen. És akkor még nem történt semmi, amiből profitálhattam volna. Terjeszkednem kellett, megmutatni magam a nagyközönségnek és meggyőzni az embereket, hogy engem válasszanak. Ehhez pedig kapcsolatépítésre van szükség.
El kell menni minden létező workshopra, előadásra, nyílt napra, és megmutatni magadat. Bemutatkozni, beszélgetni az emberekkel, megmutatni, mit is tudsz valójában. És ha néhányan még nem is választanak téged, attól még lehet, hogy ők másoknak pont téged fognak ajánlani.
És szépen lassan beindult a dolog. Szájról szájra terjedt a hírem, akivel együtt dolgoztam, az rögtön szólt másoknak, hogy itt vagyok és hozzám lehet fordulni. Aztán mivel az internet korában élünk, hirdetésekkel és közösségi médián való megjelenéssel is sikerült bevonzanom az embereket.
Azóta egy komplett csapatot sikerült magam köré építenem, olyanok vagyunk, mint egy kis család. Folyamatosan ötletelgetünk, igyekszünk képben lenni az aktualitásokkal és folyamatosan megújulunk, új dolgokat találunk ki, miközben az ügyfeleink bizalmát 100 százalékosan sikerül megtartanunk. És ez tetszik az embereknek. És így pedig az ügyfélkört is sikerül évről évre bővíteni, aminek nagyon örülök.
Nem véletlenül mondom mindenkinek, hogy mennyire fontos a kommunikáció. Az, hogy ha épp az elején vagy a dolgoknak és még nem ismerik a céged, akkor bizony menj és mutasd meg magad. És építsd a kapcsolatokat, szerezd meg az emberek figyelmét és érd el, hogy beszéljenek rólad, mert így keresnek majd meg téged és így lesznek az emberekből aztán majd ügyfelek is.